អ្នកវិភាគនៅ Wall Street បានចេញការព្រមានអំពីអ្នកលក់រាយភោជនីយដ្ឋាននិងសណ្ឋាគារដែលមានប្រាក់ចំណូលខ្ពស់ចំពោះប្រទេសចិនខណៈអាជីវកម្មមួយចំនួនត្រូវបង្ខំចិត្តបិទទ្វារបន្ទាប់ពីចំនួនអ្នកស្លាប់នៅក្នុងប្រទេសបានកើនឡើងដល់ ៨០ នាក់។
យីហោសកល Estee Lauder និង Nike ទាំងពីររកចំណូលបាន ១៧% នៃប្រាក់ចំណូលពីប្រទេសចិនដីគោកជារៀងរាល់ឆ្នាំ។ ធនាគារបាននិយាយថាប្រសិនបើមេរោគនេះបន្តកើតមានក្រុមហ៊ុនទាំងពីរអាចមើលឃើញប្រាក់ចំណូលធ្លាក់ចុះពី ៣ ទៅ ៥ ភាគរយក្នុងមួយភាគហ៊ុននៅត្រីមាសបន្ទាប់។
ភាគហ៊ុនរបស់ក្រុមហ៊ុន Nike និង Estee Lauder បានធ្លាក់ចុះ ១,៧% និង ៤% រៀងគ្នាកាលពីថ្ងៃច័ន្ទដោយសារទីផ្សារធំបានលក់អស់ដោយសារការភ័យខ្លាចកាន់តែខ្លាំងឡើង។ អ្នកលក់រាយសម្លៀកបំពាក់ផ្សេងទៀតដែលមានវត្តមាននៅប្រទេសចិនខ្ពស់រួមមានក្រុមហ៊ុនមេនិងក្រុមហ៊ុនមេរបស់ Kate Tapestry
និងម្ចាស់ក្រុមហ៊ុនកាលីនខេលលីន PVH និងវ៉ាន់វ៉ាយ VF ។
ផលប៉ះពាល់នៃការឆ្លងមេរោគលើអ្នកលក់រាយទាំងនោះអាចនឹងអាក្រក់ជាងការផ្ទុះឡើងនៃជំងឺ SARS ក្នុងឆ្នាំ ២០០២-២០០៣ ឬរោគសញ្ញាផ្លូវដង្ហើមធ្ងន់ធ្ងរដែលភាគច្រើននៃពួកគេពឹងផ្អែកលើអតិថិជនចិន។
លោកប៊ីនទីទីបាននិយាយថា“ ឥឡូវនេះប្រទេសចិនមានការចូលរួមកាន់តែច្រើនក្នុងការផ្លាស់ប្តូរទំនិញថ្មីសម្រាប់យីហោពិភពលោក” ។ អត្រាកំណើននៃការលក់រាយនៅក្នុងប្រទេសចិនបានធ្លាក់ចុះប្រហែលពាក់កណ្តាលក្នុងកំឡុងពេលកំពូលនៃ SARS ។
សណ្ឋាគារ
ស្ថិតក្នុងចំណោមវីរុសដែលរីករាលដាលយ៉ាងឆាប់រហ័សប្រទេសចិនបានដាក់កម្រិតលើការធ្វើដំណើរដល់មនុស្សយ៉ាងតិច ៣៥ លាននាក់នៅទូទាំង ១៥ ទីក្រុងដោយបានផ្អាកក្រុមទេសចរណ៍និងបានបិទគោលដៅទេសចរណ៍សំខាន់ៗដែលបង្កើតបរិយាកាសប្រកួតប្រជែងសម្រាប់សណ្ឋាគារមួយចំនួនរបស់សហរដ្ឋអាមេរិក។
ស៊ីទីបាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនសណ្ឋាគារអាមេរិចដែលមានការប៉ះពាល់យ៉ាងខ្លាំងដល់ប្រទេសចិនរួមមានម៉ារៀរតុន,ហ៊ីលតុននិងសណ្ឋាគារហ៊ីតថេតដែលភាគហ៊ុនរបស់ខ្លួនបានធ្លាក់ចុះជាង ៦ ភាគរយក្នុង ៥ សម័យមុន។
ម៉ារីតបានទទួល ៧.៥% នៃថ្លៃសរុបឬ ២៦០ លានដុល្លារពីប្រទេសចិនក្នុងឆ្នាំ ២០១៩ ខណៈការប៉ះពាល់របស់ Hyatt’s ប្រហែល ១០% នៃថ្លៃសរុបពីប្រទេសនេះបើយោងតាមស៊ីធី។
យោងតាមធនាគារ Deutsche Bank បានឱ្យដឹងថាការស្តុកទុកកាស៊ីណូក៏កំពុងទទួលជោគជ័យផងដែរនៅពេលដែលការធ្វើដំណើរទៅកាន់ទឹកដីចិនម៉ាកាវបានធ្លាក់ចុះ ៦០ ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំតាមរយៈថ្ងៃទី ៣ នៃថ្ងៃឈប់សម្រាកចូលឆ្នាំចិន។ ភាគហ៊ុននៃរមណីយដ្ឋាន Wynn Resorts , Las Vegas Sands
និង MGM Resorts International ទាំងអស់ស្ថិតនៅក្រោមសម្ពាធកាលពីថ្ងៃចន្ទដោយធ្លាក់ចុះ ៨ ភាគរយ។
ធនាគារកណ្តាលអាមេរិកបានបន្ទាបតម្លៃរមណីយដ្ឋានវីននីមកអព្យាក្រឹតពីការទិញកាលពីថ្ងៃច័ន្ទខណៈអ្នកវិភាគបានប្រែប្រួលភាគហ៊ុនដោយសារមេរោគ។
លោក Shaun Kelley អ្នកវិភាគភាគហ៊ុនរបស់ធនាគាអាមេរិកបាននិយាយកាលពីថ្ងៃច័ន្ទថា“ តាមពិតទៅម៉ាកាវផ្តោតសំខាន់លើម៉ាកាវបានលក់ដាច់ច្រើនជាងទីផ្សារធំទូលាយដោយសារពួកគេមានទី ១) មានការប៉ះពាល់ខ្លាំងចំពោះការធ្វើដំណើរក្នុងប្រទេសចិន។
ភោជនីយដ្ឋាន
ដោយសារតែការរឹតត្បិតការធ្វើដំណើរនិងការបិទទ្វារបង្ខំឱ្យភោជនីយដ្ឋានអាមេរិកមួយចំនួនដែលមានជើងស្តាំធំ ៗ នៅក្នុងប្រទេសចិនក៏មានអារម្មណ៍ឈឺចាប់ដែរ។
ក្រុមហ៊ុន McDonald's Starbucks និង Yum China បានបិទហាងមួយចំនួនរបស់ពួកគេនៅក្នុងប្រទេសចិនដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងការផ្ទុះឡើងដែលនាំឱ្យអ្នកវិភាគព្រួយបារម្ភអំពីរូបភាពចំណូលជិតរយៈពេលខ្លីរបស់ពួកគេដែលត្រូវបានលាតត្រដាងពីប្រទេសចិន។
អ្នកវិភាគ Guggenheim លោក Matthew DiFrisco បាននិយាយថា“ យើងប៉ាន់ប្រមាណថា Starbucks មានការប៉ះពាល់ខ្លាំងបំផុតដែលត្រូវបានវាស់ដោយភាគរយនៃប្រាក់ចំណូលរបស់ប្រព័ន្ធ WW និងប្រាក់ចំណូលប្រតិបត្តិការបន្ទាប់មកម៉ាក McDonald’s និង Domino” ។
អ្នកវិភាគបាននិយាយថាប្រហែល ១០ ភាគរយនៃការលក់របស់ស្តារបាក់និងរហូតដល់ទៅ ១៥ ភាគរយនៃប្រាក់ចំណូលប្រតិបត្តិការរបស់ខ្លួនមកពីប្រទេសចិន។ DiFrisco បាននិយាយថាមានទីតាំង McDonald ប្រមាណ ៣.៣០០ កន្លែងនៅក្នុងប្រទេសចិនជាមួយនឹងការកើនឡើង ១០ ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ។
0 Comments