កម្មករម្នាក់ធ្វើការត្រួតពិនិត្យការបញ្ជាទិញនៅឯស្ថានីយ៍ចែកចាយ JD.com នៅទីក្រុង Yizhuang ទីក្រុងប៉េកាំងចំពេលមានការផ្ទុះឡើងនៃវីរុសនេះ


ទីក្រុងប៉េកាំង :ប្រជាជនចិនជាច្រើនកំពុងជាប់គាំងនៅផ្ទះរបស់ពួកគេនៅពេលពួកគេរង់ចាំការផ្ទុះឡើងនៃមេរោគនេះដែលផ្តល់ឱកាសដល់ក្រុមហ៊ុនចែកចាយនិងពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិចទោះបីជាពួកគេព្យាយាមគ្រប់គ្រងហានិភ័យនៃជំងឺនេះក៏ដោយ។

លោក Lansong Sun ប្រធានស្ថានីយ៍ដឹកជញ្ជូនរបស់ក្រុមហ៊ុននៅ Yizhuang នៅជាយក្រុងប៉េកាំងបាននិយាយថាកាលពីមុននៅក្នុងថ្ងៃធម្មតាអ្នកនាំសំបុត្រសំរាប់ JD.com នៅទីក្រុងប៉េកាំងនឹងចែកចាយប្រហែល ១៤០ ទៅ ១៥០ កញ្ចប់ក្នុងមួយអាគារផ្ទះល្វែង។

ស៊ុនបាននិយាយនៅថ្ងៃអង្គារនេះថាការកើនឡើងនេះមានការកើនឡើងជាង ២០០ ការបញ្ជាទិញក្នុងមួយថ្ងៃ។



ប្រទេសចិនជាងពាក់កណ្តាលត្រូវបានបិទទ្វារខណៈដែលអាជ្ញាធរព្យាយាមកំណត់ការរីករាលដាលនៃវីរុសបង្កជំងឺរលាកសួតដែលបានកើតឡើងនៅចុងខែធ្នូ។ វាបានសម្លាប់មនុស្សជាង ៥០០ នាក់ភាគច្រើននៅក្នុងទីក្រុងវូហានប៉ុន្តែបានឆ្លងដល់មនុស្សជាង ២ ម៉ឺននាក់នៅទូទាំងប្រទេស។

ក្នុងកិច្ចប្រឹងប្រែងដើម្បីការពារវីរុសកុំអោយរីករាលដាលយ៉ាងហោចណាស់ ២៤ ខេត្តក្រុងនិងតំបន់ដទៃទៀតបានប្រាប់អោយអាជីវករកុំអោយចូលធ្វើការវិញមុនថ្ងៃច័ន្ទ។ អាជ្ញាធរទីក្រុងប៉េកាំងបានលើកទឹកចិត្តឱ្យក្រុមហ៊ុនទាំងអស់អនុញ្ញាតឱ្យបុគ្គលិកធ្វើការពីចម្ងាយរហូតដល់ថ្ងៃច័ន្ទផងដែរ។ សាលារៀននៅទូទាំងប្រទេសក៏ត្រូវបានបិទជាទូទៅរហូតដល់ពាក់កណ្តាលខែកុម្ភៈឬក្រោយមក។

រើសយកក្នុងការដឹកជញ្ជូនគ្រឿងទេស

នៅពេលដែលមនុស្សនៅផ្ទះនិងជៀសវាងតំបន់សាធារណៈពួកគេបានងាកទៅរកការបញ្ជាទិញគ្រឿងទេសតាមអ៊ិនធរណេតពីក្រុមហ៊ុនដែលអួតពីការដឹកជញ្ជូនមួយម៉ោងឬពីរម៉ោងក្នុងកំឡុងពេលប្រតិបត្តិការធម្មតា។ ដូចការរំពឹងទុកការបញ្ជាទិញរបាំងមុខនិងថ្នាំសម្លាប់មេរោគក៏បានកើនឡើងផងដែរ។


ឧទាហរណ៍ក្រុមហ៊ុនដេប៉ូជេឌីអេសដែលចែកចាយសម្រាប់វ៉លម៉ាតនិងហាងលក់គ្រឿងទេសក្នុងស្រុកបាននិយាយថាការលក់បានកើនឡើងជាងបួនដងបើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំមុនក្នុងអំឡុងពេល ១០ ថ្ងៃនៃថ្ងៃឈប់សម្រាកបុណ្យចូលឆ្នាំចិនដែលបានបញ្ចប់នៅថ្ងៃអាទិត្យនេះ។ ក្នុងរយៈពេលដូចគ្នានេះដែរ JD បាននិយាយថាការលក់ផលិតផលស្រស់របស់ខ្លួនបានកើនឡើងច្រើនជាងបីដងបើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំមុន។ ក្រុមហ៊ុនបាននិយាយថាខ្លួនបានលក់ផលិតផលស្រស់ចំនួន ១៥,០០០ តោនក្នុងកំឡុងពេលឈប់សម្រាក។

តួលេខពីហាងលក់គ្រឿងទេស Hema របស់ Alibaba និងដៃគូចែកចាយផលិតផលស្រស់មិនមានទេ។

នៅក្នុងទីក្រុងប៉េកាំងស្របពេលដែលកម្មករធ្វើដំណើរត្រឡប់មកទីក្រុងវិញតម្រូវការរបស់អតិថិជនខ្ពស់ណាស់ដែលការបញ្ជាទិញអាចចំណាយពេលច្រើនម៉ោងច្រើនជាងការគ្រោងទុក។ ហើយជាជាងការលាតសន្ធឹងនៅពេលល្ងាចកន្លែងចែកចាយដែលមានអាចត្រូវបានកាត់បន្ថយជាញឹកញាប់។

តំរូវការនៅតែមានកំរិតខ្ពស់ក្នុងការផ្តល់អាហារ។ កាលពីថ្ងៃពុធមន្ត្រីក្រុងប៉េកាំងបានបង្ហើប ឲ្យដឹង ថាមនុស្សដឹកជញ្ជូនប្រមាណ ២០.០០០ នាក់កំពុងទទួលបានការបញ្ជាទិញជាមធ្យមជាង ៤០០,០០០ ក្នុងមួយថ្ងៃពីកន្លែងយក្ស Meituan និង Elema នេះបើយោងតាមប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយរដ្ឋ។ អត្ថបទបានបន្ថែមទៀតថាអ្នកចែកចាយត្រូវបានស្នើសុំឱ្យពាក់ម៉ាសមុខនិងធ្វើតេស្តសីតុណ្ហភាព។

បញ្ហាប្រឈមពីវីរុស

វីរុសនេះបានបង្កើតបញ្ហាប្រឈមខាងដឹកនាំសាស្ត្រមួយចំនួនផ្សេងទៀតសម្រាប់ការចែកចាយជាពិសេសអាហារ។

Meituan, Hema និង Dada បានប្រកាសពីមុខងារពិសេសនៅក្នុងកម្មវិធីសម្រាប់ការចែកចាយដោយមិនចាំបាច់ដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកនាំសំបុត្រចាកចេញពីការបញ្ជាទិញនៅកន្លែងដែលងាយស្រួលសម្រាប់អតិថិជនដើម្បីជ្រើសរើសដោយមិនចាំបាច់ទាក់ទង។


យីហោខេនឃីហ្វដសាច់មាន់និងភីហ្សាហតក៏បានបើកដំណើរការជម្រើសស្រដៀងគ្នានេះដែរសម្រាប់ការចែកចាយ។ ក្រុមហ៊ុនមេយឹមយ៉ុមចិនបាននិយាយនៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍មួយទៅកាន់ស្ថានីយទូរទស្សន៍ស៊ីអិនអិនថាយីហោទាំងនេះកំពុងសាកល្បងលក្ខណៈពិសេសមួយនៅក្នុងប្រទេសចិនសម្រាប់ការបញ្ជាទិញតាមអ៊ិនធរណេតនិងការជ្រើសរើសនៅក្នុងហាងដោយមិនទាក់ទង។ Meituan បាននិយាយថាវាកំពុងព្យាយាមអ្វីមួយស្រដៀងគ្នា។



នៅតាមតំបន់ជាច្រើនអ្នកនាំសំបុត្រមិនអាចផ្ញើកញ្ចប់ដោយផ្ទាល់ទៅទ្វារបានទេ។ ផ្ទុយទៅវិញពួកគេត្រូវហៅអតិថិជនឱ្យមករើសយកក្បាលដីពីក្លោងទ្វារខាងមុខនៃអាគារផ្ទះល្វែងដែលពេលខ្លះអាចនៅឆ្ងាយពីអង្គភាពអតិថិជនបាន។

យោងតាមការបកប្រែរបស់ CNBC នៃការនិយាយជាភាសាចិនកុកងឺបាននិយាយថា“ វាពិតជាកាត់បន្ថយប្រសិទ្ធភាពចំនុចលក់មួយរបស់ JD គឺការចែកចាយនៅថ្ងៃតែមួយរឺថ្ងៃបន្ទាប់។

ខណៈពេលដែលមនុស្សភាគច្រើននៅផ្ទះហើយនឹងទៅប្រមូលកញ្ចប់យ៉ាងឆាប់រហ័សលោក Chen កត់សម្គាល់ថាអតិថិជនផ្សេងទៀតអាចដេកលក់ឬមិនយល់ពីគោលការណ៍ហើយមិនមានឆន្ទៈក្នុងការទទួលយកការដឹកជញ្ជូន។ ដើម្បីធ្វើឱ្យប្រាកដថាអតិថិជនទទួលបានកញ្ចប់របស់ពួកគេលោក Chen បាននិយាយថាគាត់ចាប់ផ្តើមថ្ងៃរបស់គាត់ប្រហែលម៉ោង ៧ ព្រឹកហើយបន្តទៅមុខទៀតរហូតទាល់តែកញ្ចប់ទាំងអស់ត្រូវបានចែកចាយ។

សរុបមកអ្នកតំណាងឧស្សាហកម្មនិងអ្នកវិភាគបាននិយាយថាក្រុមហ៊ុនដឹកភ័ស្តុភារកំពុងធ្វើប្រតិបត្តិការធម្មតានៅខាងក្រៅតំបន់ដូចជាហ៊ូប៉ីដែលជាខេត្តដែលរងការវាយប្រហារដោយវីរុស។ អាជីវកម្មជាច្រើនក៏បានចូលរួមផងដែរក្នុងការពន្លឿនការផ្គត់ផ្គង់គ្រឿងផ្គត់ផ្គង់វេជ្ជសាស្ត្រនិងរបស់ចាំបាច់ផ្សេងៗដល់ហ៊ូប៉ីនិងទីក្រុងអ៊ូហានតាមរយៈបណ្តាញពិសេស។

ប៉ុន្តែសម្រាប់ប្រទេសភាគច្រើនវាអាចចំណាយពេលពីរបីថ្ងៃឬច្រើនសប្តាហ៍ទៀតសម្រាប់ការបញ្ជាទិញដែលត្រូវបានពន្យារពេលដោយសារការពន្យាពេលបើកការបើកឡើងវិញនូវអាជីវកម្មជាច្រើននិងទីក្រុងដែលនៅដាច់ដោយឡែក។ កាលពីដើមសប្តាហ៍នេះទីក្រុងមួយចំនួនដូចជាហាំងចូវដែលជាទីស្នាក់ការកណ្តាលរបស់ក្រុមហ៊ុនអាលីបាបាក៏បានបង្កើនការបិទផ្លូវហាយវេរវាងទីក្រុងនិងបាននិយាយថាគ្រួសារគួរតែបញ្ជូនមនុស្សតែម្នាក់ទៅទិញទំនិញរៀងរាល់ពីរថ្ងៃម្តង។


Cainiao ដែលជាសមាជិកផ្នែកភ័ស្តុភាររបស់ Alibaba បាននិយាយថា នឹងដាក់ពង្រាយកម្មករយោងទៅតាមគោលការណ៍ជាក់លាក់របស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងការវិលត្រឡប់មកធ្វើការវិញនេះបើយោងតាមការបកប្រែរបស់ CNBC នៃអត្ថបទជាភាសាចិន។


លោក Charles Guowen Wang នាយកនៅវិទ្យាស្ថានអភិវឌ្ឍន៍ចិនបាននិយាយថាការរំខានទាក់ទងនឹងវីរុសជាពិសេសសម្រាប់មជ្ឈមណ្ឌលផលិតកម្មរបស់ប្រទេសចិននឹងប៉ះពាល់ដល់ឧស្សាហកម្មដឹកទំនិញទាំងមូល។

លោកវ៉ាងបាននិយាយថាការពន្យាពេលក្នុងការវិលត្រឡប់ចូលធ្វើការវិញនឹងបន្ថយសមត្ថភាពរបស់ក្រុមហ៊ុនផលិតនិងសេវាកម្មដឹកជញ្ចូនដែលពាក់ព័ន្ធដើម្បីទទួលបានល្បឿនប្រតិបត្តិការធម្មតាវិញ។

ជំរុញមួយដង?
គេនៅមិនទាន់ដឹងថាតើផលប៉ះពាល់សេដ្ឋកិច្ចចុងក្រោយនៅឆ្នាំនេះនឹងទៅជាយ៉ាងណាទេ។ ការបិទនេះគឺជាផ្នែកបន្ថែមដ៏សំខាន់នៃថ្ងៃឈប់សម្រាកបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មីដែលបានចាប់ផ្តើមនៅថ្ងៃទី ២៤ ខែមករាឆ្នាំនេះ។

លោក Charlie Chen នាយកនិងជាប្រធានក្រុមអតិថិជននៅ China Renaissance បាននិយាយថាថ្ងៃឈប់សម្រាកនេះគឺជារដូវឈប់សម្រាកដ៏កំពូលមួយសម្រាប់ពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិកចាប់តាំងពីមនុស្សភាគច្រើនធ្វើដំណើរទៅបរទេស។ លោកបានមានប្រសាសន៍ថាប្រសិនបើប្រជាជននៅផ្ទះពួកគេនឹងចំណាយពេលច្រើននៅលើទូរស័ព្ទរបស់ពួកគេនិងលេងល្បែងឬហាង។


ទោះយ៉ាងណាលោករំពឹងថារបស់ទាំងនេះគឺជាការទិញម្តងហើយថាបន្ទាប់ពីការគំរាមកំហែងនៃវីរុសងាប់អ្នកប្រើជាច្រើននឹងត្រឡប់ទៅរកទំលាប់របស់ពួកគេក្នុងការចូលទៅកាន់ទីផ្សារផលិតផលស្រស់។