ការរីករាលដាលយ៉ាងឆាប់រហ័សនៃការឆ្លងជំងឺកូរ៉ូណាកំពុងវាយលុកអាជីវកម្មយ៉ាងខ្លាំងដោយភាគច្រើនត្រូវបានបង្ខំឱ្យថយក្រោយឬ បិទទាំងស្រុងក្នុងគោលបំណងរារាំងការរាលដាល។


នៅថ្ងៃទី ២៣ ខែមីនាអាជីវកម្មអាមេរិកចំនួន ៤០% ត្រូវបានបិទ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងកាលបរិច្ឆេទដូចគ្នានៅក្នុងខែមករានេះបើ យោងតាមការវិភាគពេលវេលាពីគេហទំព័រ Homebase 


ហើយម្ចាស់អាជីវកម្មមិនមានសង្ឃឹមទេអាជីវកម្មខ្នាតតូចជាង ៣ ភាគ ៤ (៧៦%) និយាយថាពួកគេកំពុងរងផលប៉ះពាល់អវិជ្ជមានដោយវិបត្តិសុខភាពសាធារណៈ - កើនឡើងពី ២៣% កាលពី ១០ ថ្ងៃមុននេះបើយោងតាមរបាយការណ៍ថ្មីមួយរបស់សហព័ន្ធអាជីវកម្មឯករាជ្យ (NFIB) ដែលបានចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃចន្ទ។ 

ប៉ុន្តែនៅពេលអាជីវកម្មរង់ចាំភាពច្បាស់លាស់បន្ថែមទៀតអំពីរយៈពេលនៃការចាក់សោរដ៏ធំនឹងមានរយៈពេលយូរនិងអ្វីដែលរដ្ឋាភិ បាលក្នុងតំបន់និងថ្នាក់ជាតិនឹងធ្វើដើម្បីគាំទ្រដល់ពួកគេនោះមានកិច្ចការមួយចំនួនដែលអាជីវកម្មអាចធ្វើបានឥឡូវនេះដើម្បីត្រៀមខ្លួនសម្រាប់បើកដំណើរការឡើងវិញនេះបើយោងតាមអ្នកជំនាញគ្រប់គ្រងហានិភ័យ Nicholas   Bahr ។ 


លោក Bahr អ្នកដឹកនាំអនុវត្តជាសកលក្នុងការគ្រប់គ្រងហានិភ័យនៅក្រុមហ៊ុនពិគ្រោះយោបល់ DuPont Sustainable Solutions បានចំណាយពេល ៣៥ ឆ្នាំក្នុងការជួយអាជីវកម្មក្នុងការធ្វើនាវាចរណ៍ភូមិសាស្ត្រនយោបាយអាកាសធាតុនិងហានិភ័យនៃភេរវកម្មរួមទាំង ៩/១១ ហើយបាននិយាយថា“ ពេលនេះគឺជាពេលវេលាដើម្បីប្រែក្លាយហានិភ័យទៅជាឱកាសមួយ គាត់បានគូសបញ្ជាក់ ៧ ជំហានសម្រាប់ការធ្វើដូច្នេះ។

៧ ជំហានសម្រាប់អាជីវកម្ម៖

1.យកចិត្តទុកដាក់ចំពោះប្រជាជនរបស់អ្នក - បង្កើតការប្រាស្រ័យទាក់ទង“ រឹងមាំនិងញឹកញាប់” ជាមួយនិយោជិកដើម្បីយល់ពី
របៀបដែលពួកគេរងផលប៉ះពាល់ដោយវីរុសនិងផ្តល់ការធានា
ដែលអាចធ្វើទៅបានអំពីវិធីដែលអ្នកមានគម្រោងគាំទ្រពួកគេ។


2.កសាងប្រព័ន្ធអភិបាលកិច្ច - បង្កើតប្រព័ន្ធអភិបាលកិច្ចសម្រាប់ការសម្រេចចិត្តដោយផ្តោតលើទិន្នន័យជាជាងអារម្មណ៍។ ដែលអាចមានបីកម្រិត: បន្ទាន់ គឺប្រជាជននិងអាជីវកម្មប្រចាំថ្ងៃ; រយៈពេលមធ្យម, ដូចជាការអភិរក្សសាច់ប្រាក់និងការបញ្ឈប់សក្តា នុពល និងរយៈពេលវែងដូចជាលទ្ធភាពនៃផលប៉ះពាល់សេដ្ឋកិច្ចសំខាន់ៗ។

3.ដំណើរការវាយតម្លៃហានិភ័យ - ទោះបីជាអ្នកមានការវាយតម្លៃ ហានិភ័យដែលមានស្រាប់ក៏ដោយក៏វាមិនសមស្របទៀតដែរ។ រៀបចំវិធានការថ្មីមួយដោយផ្តោតលើវិធានការអនាម័យនិងសុវត្ថិភាពដែលត្រូវការដើម្បីការពារមនុស្សហិរញ្ញវត្ថុបច្ចេកវិទ្យានិងប្រតិបត្តិការកំឡុងពេលផ្ទុះ។

4.ជំរុញទំនាក់ទំនងខាងក្រៅ - ក្នុងកំឡុងពេលមានវិបត្តិទំនិញធំបំផុតរបស់អ្នកគឺការជឿទុកចិត្ត។ ចំណាយពេលដើម្បីធានាដល់អតិថិជនអ្នកពាក់ព័ន្ធនិងសាធារណជនទូទៅថាអ្នកកំពុងចាត់វិធានការសមស្របក្នុងការប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការផ្ទុះឡើងនេះហើយថែមទាំងរួមចំណែកក្នុងការដោះស្រាយ។ ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមអាចជាវេទិកាដ៏អស្ចារ្យមួយសម្រាប់បញ្ហានេះក៏ដូចជាមធ្យោបាយនៃគំនិតស្វែងរកប្រភពពីអតិថិជន។

5.វាយតម្លៃសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់ - ស្វែងរកថាតើអតិថិជនរបស់អ្នកនៅតែជាអតិថិជននិងអ្វីដែលពួកគេត្រូវការពីអ្នកឥឡូវនេះ។ បន្ទាប់មកនិយាយទៅកាន់អ្នកផ្គត់ផ្គង់អំពីអ្វីដែលពួកគេអាចផ្តល់ជូនអ្នកដោយប្រយ័ត្នប្រយែងថាពួកគេអាចនឹងហួសពីការសន្យា។ ប្រសិនបើសាច់ប្រាក់រឹតបន្តឹងសូមចាំថាមិនមែនអ្វីៗទាំងអស់ត្រូវធ្វើជាសាច់ប្រាក់ទេ ទទួលបានការច្នៃប្រឌិតនិងគិតអំពីរបៀបដែលអ្នកអាចផ្លាស់ប្តូរជាមួយផលិតផលនិងសេវាកម្មផ្សេងទៀត។

6.ពិនិត្យឡើងវិញនូវហានិភ័យប្រតិបត្តិការ - វាយតម្លៃរាល់ផ្នែកប្រតិបត្តិការនៃអាជីវកម្មរបស់អ្នកដូចជាផ្ទះបាយឬរោងចក្រនិងបង្កើតបញ្ជីត្រួតពិនិត្យមុនពេលចាប់ផ្តើមដើម្បីធានាថាអ្នកបានត្រៀមខ្លួនរួចរាល់ដើម្បីទទួលបានការអនុញ្ញាតពីទិដ្ឋភាពសេដ្ឋកិច្ចសង្គម។
7.ប្រើពេលវេលារងចាំប្រកបដោយផលិតផល - ចំណាយពេលទំនេរច្រើនដើម្បីគិតអំពីការអភិវឌ្ឍសេវាកម្មនិងនីតិវិធីថ្មីណាមួយដែលអ្នកមិនមាន។ ធ្វើឱ្យបុគ្គលិករបស់អ្នកមានភាពរីករាយនិងជួយពួកគេឱ្យមានអារម្មណ៍ថាមានផលិតភាពនិងមានតម្លៃដោយការចូលរួមជាមួយពួកគេនៅក្នុងដំណើរការនេះ។


អនុសាសន៍របស់ Bah  ឆ្លុះបញ្ចាំងពីអ្នកជំនាញគ្រប់គ្រងផ្សេងទៀត លោក Jordan Strauss បានមានប្រសាសន៍ថាម្ចាស់អាជីវកម្មគួរតែចំណាយពេលខ្លះក្នុងមួយថ្ងៃដើម្បីស្វែងរកឱកាសថ្មីៗ។ ទន្ទឹមនឹងនេះដែរលោក Greg Milano នាយកប្រតិបត្តិនៃក្រុមហ៊ុនប្រឹក្សាយោបល់ផ្នែកសាជីវកម្ម Fortuna បាននិយាយថាយុទ្ធសាស្រ្តនៃការស្តារឡើងវិញអាចត្រូវបានបំបែកជា ៣ ជំហានសំខាន់គឺរស់រានមានជីវិតកែលម្អនិងចាប់យកឱកាស

លោក Milano បាននិយាយថាអាជីវកម្មដំបូងត្រូវដោះស្រាយបញ្ហាលំហូរសាច់ប្រាក់និងសាច់ប្រាក់ងាយស្រួលដោយពិចារណាអំពីវិធីសាស្រ្តដែលអាចធ្វើឱ្យមានហានិភ័យឡើងវិញដើម្បីរក្សាការត្រួតពិនិត្យ។ ជំហានបន្ទាប់គឺត្រូវគិតអំពីតំបន់ដែលអាចធ្វើទៅបានសម្រាប់ការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងដូចជាការធ្វើទំនើបកម្មបច្ចេកវិទ្យា។ ជាចុងក្រោយសម្រាប់អ្នកដែលរងផលប៉ះពាល់តិចឥឡូវនេះអាចជាពេលវេលាដើម្បីទាញយកអត្ថប្រយោជន៍ពីឱកាសអាជីវកម្មថ្មី។

បរិយាកាសអាជីវកម្មថ្មី

ទោះបីជាដំបូន្មានរបស់ Bahr ត្រូវបានរៀបចំឡើងដើម្បីជួយក្នុងពេលមានវិបត្តិភ្លាមៗក៏ដោយក៏លោកបាននិយាយថាវាក៏អាចជួយ ម្ចាស់អាជីវកម្មរុករកអ្វីដែលត្រូវបានកំណត់ថាជាទេសភាពថ្មីនៅ ពេលដែលការផ្ទុះឡើងបានកន្លងផុតទៅ។


លោកបាននិយាយថាការផ្លាស់ប្តូរនេះទំនងជានឹងដើរតួក្នុងវិធីបួនយ៉ាង។ ទីមួយអាជីវកម្មកាន់តែច្រើននឹងចាប់ផ្តើមធ្វើប្រតិបត្តិការពីចម្ងាយព្រោះការធ្វើការពីផ្ទះកាន់តែមានលទ្ធភាព។ ចំណុចនេះនឹងត្រូវបានបើកដំណើរការដោយចំណុចទី ២ របស់ Bahr ដែលជាការបង្កើននូវបច្ចេកវិទ្យាយ៉ាងឆាប់រហ័ស។ ទីបីសាកលភាវូបនីយកម្មនឹងត្រូវការពិចារណាឡើងវិញដើម្បីធ្វើឱ្យខ្សែសង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់កាន់តែរឹងមាំចំពោះវិបត្ដិពិភពលោក។ ហើយនៅចុងបញ្ចប់អាជីវកម្មនឹងត្រូវការកាន់តែរឹងមាំជាទូទៅផ្តោតលើការធ្វើផែនការរយៈពេលវែង។


ខណៈពេលដែលទស្សនវិស័យរយៈពេលជិតសំរាប់អាជីវកម្មនៅតែមើលទៅមិនប្រាកដប្រជាដោយ Bahr  ប្រៀបធៀបវាទៅនឹងផ្លូវរូងក្រោមដីដ៏ងងឹតគាត់បានកត់សម្គាល់ចុងក្រោយថា“ អ្វីដែលសំ ខាន់ សម្រាប់យើងចងចាំគឺថាយើងនឹងចេញពីផ្លូវរូងក្រោមដី ” ។