ចំណុចសំខាន់ :
ទោះបីជាមានការបន្ធូរបន្ថយវិធានការទប់ស្កាត់ការឆ្លងវីរុស coronavirus នៅក្នុងប្រទេសក៏ដោយក៏អាល្លឺម៉ង់ហាក់ដូចជាមានការស្ទាក់ស្ទើរក្នុងការប្រញាប់ប្រញាល់ត្រឡប់ទៅហាងវិញ។
លោក Simon Moore នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនប្រឹក្សាយោបល់ស្តីពីអាកប្បកិរិយាវិទ្យាសាស្ត្រអាកប្បកិរិយាបាននិយាយប្រាប់ស្ថានីយទូរទស្សន៍ CNBC ថាការរីករាលដាលនៃជំងឺឆ្លង coronavirus នេះបានផ្លាស់ប្តូរគំនិតរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ពី“ ចំណេញ” ទៅ“ រក្សា” ចិត្ត។
ជំនួសឱ្យការស្វែងរកវិធីដើម្បីធ្វើឱ្យកិច្ចព្រមព្រៀងភាគច្រើនទាក់ទងនឹងទំនិញលោក Moore បានពន្យល់ថាឥឡូវនេះមនុស្សមានការការពារច្រើនជាងមុនដោយសារតែភាពមិនច្បាស់លាស់ដែលបង្កើតឡើងដោយជំងឺរាតត្បាត។
កាលពីថ្ងៃច័ន្ទប្រទេសអាល្លឺម៉ង់បានអនុញ្ញាតិអោយអ្នកលក់រាយតូចៗដែលមានទំហំក្រោម ៨០០ ម៉ែត្រក្រឡាបើកដំណើរការឡើងវិញដរាបណាពួកគេគោរពតាមវិធានការណ៍សង្គមនិងអនាម័យ។ យោងតាមទិន្នន័យចុងក្រោយពីសាកលវិទ្យាល័យ Johns Hopkins បានបង្ហាញថាមានករណីឆ្លងវីរុស coronavirus នេះចំនួន ១៥៣.១២៩ ករណីនិងមានមនុស្សស្លាប់ ៥.៥៧៥ នាក់។
អាជីវកម្មធំ ៗ ដូចជាហាងលក់ឡានម៉ូតូនិងហាងលក់សៀវភៅក៏ត្រូវបានអនុញ្ញាតឱ្យបើកឡើងវិញដែរ។ នេះក៏រួមបញ្ចូលទាំង superstore គ្រឿងសង្ហារឹមស៊ុយអ៊ែត Ikea ។
នៅក្នុងរបាយការណ៍រ៉យទ័រលោក Stefan Stukenborg ប្រធានសាខា Ikea នៅជាយក្រុង Cologne បាននិយាយថាការបើកហាងរបស់គាត់ឡើងវិញគឺមានភាពធូរស្បើយណាស់មិនមានខ្សែបន្ទាត់ហើយក៏មិនមានហ្វូងមនុស្សដែរ។
លោក Stefan Genth នាយកប្រតិបត្តិនៃសហព័ន្ធលក់រាយអាឡឺម៉ង់ Handelverband Deutschland បានលើកឡើងថានេះទំនងជាករណីខ្លះនៅពេលដែលអារម្មណ៍អតិថិជនស្ថិតក្នុងកម្រិតទាប។
លោកបាននិយាយថានេះគឺជាផ្នែកមួយនៃភាពមិនប្រាកដប្រជានៅក្នុងទីផ្សារការងារដែលជំរុញឱ្យប្រជាជនកាន់តែសន្សំសំចៃជាមួយនឹងការចំណាយ។
ទោះយ៉ាងណាលោកក៏បានមានប្រសាសន៍ថាគោលការណ៍ណែនាំអំពីការកាត់បន្ថយទំហំនៃការលក់ជាមួយនឹងឧបសគ្គដូចជាមិនត្រូវគ្នាដូចដែលពួកគេបានផ្លាស់ប្តូរពីរដ្ឋមួយទៅរដ្ឋមួយនៅក្នុងប្រទេសអាល្លឺម៉ង់ដែលអតិថិជនមិនមានសុវត្ថិភាព។
ប្រទេសអ៊ីតាលីដែលជាចំណុចកណ្តាលនៃជំងឺរាតត្បាតនៅអឺរ៉ុបក៏បានអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកលក់រាយតូចៗមួយចំនួនរបស់ខ្លួនបើកដំណើរការឡើងវិញនៅសប្តាហ៍នេះប៉ុន្តែម្ចាស់ហាងបានប្រាប់ CNBC ថាពួកគេមិនរំពឹងថាអាជីវកម្មនឹងដូចមុន Covid-19 នោះទេ។
"ភស្តុតាងសង្គម"
ទោះបីជាមានការបន្ធូរបន្ថយការរឹតត្បិតជាផ្លូវការរបស់រដ្ឋាភិបាលមួយចំនួនក៏ដោយក៏លោក Moore បាននិយាយថាប្រជាជនពិតជាកំពុងស្វែងរក“ ភ័ស្តុតាងសង្គម” ដែលថាអ្នកផ្សេងកំពុងវិល ត្រឡប់ទៅហាងនានាវិញមុនពេលធ្វើពួកគេ។
លោកបានពន្យល់ថានេះគឺដោយសារតែមនុស្សពឹងផ្អែកច្រើនទៅ លើសភាវគតិនិងអារម្មណ៍ដើម្បីកំណត់ការសម្រេចចិត្តក្នុងពេលដែលមានភាពមិនច្បាស់លាស់។
Moore បានចង្អុលបង្ហាញថាផ្នែកនៃខួរក្បាលដែលទាក់ទងនឹងលេខហេតុការណ៍និងតួលេខដែលយីហោជាធម្មតាទាក់ទាញនោះគឺ ប្រហែលមួយភាគបួននៃទំហំនៃផ្នែកដែលឆ្លើយតបនឹងអារម្មណ៍។
"យើងមិនមែនជាមនុស្សដែលមិនមានមនសិការនិងមនោ សញ្ចេតនាច្រើនជាងអ្វីដែលយើងផ្តល់ឱ្យខ្លួនយើងនោះទេ"
គាត់បាននិយាយដោយដកស្រង់ការស្រាវជ្រាវពីសាស្រ្តាចារ្យហាវ៉ាដដែលបានរកឃើញថា ៩៥% នៃការសម្រេចចិត្តទិញរបស់យើងកើតឡើងនៅក្នុងគំនិតដែលមិនដឹងខ្លួន។
Cathrine Jansson-Boyd ដែលបង្រៀនអំពីចិត្តវិទ្យារបស់អតិថិជននៅសាកលវិទ្យាល័យ Anglia Ruskin បាននិយាយថាអាកប្បកិរិយារបស់អតិថិជននឹងមិនវិលត្រឡប់មករកភាពធម្មតាវិញទេដរាប ណាមនុស្សមានអារម្មណ៍ថាការគំរាមកំហែងនៃវីរុសបានបាត់ទៅវិញ។
លោកស្រីបាននិយាយថាសារនៃការឃ្លាតឆ្ងាយពីសង្គមដូចជាការកំណត់ការប៉ះនឹងផ្ទៃនិងវត្ថុនានាត្រូវបានបញ្ចូលទៅក្នុងគំនិតរបស់មនុស្សដូច្នេះវានៅតែជះឥទ្ធិពលដល់ឥរិយាបថរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
ផ្សារទំនើបអង់គ្លេស Asda បានទៅដល់ឆ្ងាយដើម្បីប្រាប់អតិថិ ជនឱ្យ“ ជ្រើសរើសយកតែអ្វីដែលអ្នកចង់ទិញ” នៅពេលដែលនៅក្នុងហាងរបស់ខ្លួន។
Jansson-Boyd (រដ្ឋាភិបាល) មិននិយាយថាចេញទៅក្រៅនិងធ្វើដូចធម្មតានោះទេពីព្រោះបញ្ហាបានកន្លងផុតទៅហើយ។ “ ពួកគេជាប្រភេទនៃការនិយាយចេញទៅក្រៅហើយព្យាយាមធ្វើវាឱ្យដូចធម្មតាប៉ុន្តែបញ្ហាមិនទាន់រលត់ទេ” ។
គាត់បាននិយាយថាលទ្ធផលនេះបណ្តាលឱ្យមានការយល់ដឹងដែលជាភាពមិនស៊ីសង្វាក់គ្នារវាងគំនិតអារម្មណ៍និងសកម្មភាពដែលបណ្តាលឱ្យស្ត្រេសនិងមិនស្រួល។
- ប្រទេសអាល្លឺម៉ង់បានអនុញ្ញាតឱ្យហាងមួយចំនួនបើកឡើងវិញនៅថ្ងៃច័ន្ទជាការបន្ធូរបន្ថយវិធានការចាក់សោរ។
- ទោះយ៉ាងណានាយកប្រតិបត្តិនៃសហព័ន្ធលក់រាយអាល្លឺម៉ង់បានព្រមានថាសកម្មភាពអតិថិជននឹងត្រូវកាត់បន្ថយក្នុងរយៈពេលណាមួយ។
ទោះបីជាមានការបន្ធូរបន្ថយវិធានការទប់ស្កាត់ការឆ្លងវីរុស coronavirus នៅក្នុងប្រទេសក៏ដោយក៏អាល្លឺម៉ង់ហាក់ដូចជាមានការស្ទាក់ស្ទើរក្នុងការប្រញាប់ប្រញាល់ត្រឡប់ទៅហាងវិញ។
លោក Simon Moore នាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនប្រឹក្សាយោបល់ស្តីពីអាកប្បកិរិយាវិទ្យាសាស្ត្រអាកប្បកិរិយាបាននិយាយប្រាប់ស្ថានីយទូរទស្សន៍ CNBC ថាការរីករាលដាលនៃជំងឺឆ្លង coronavirus នេះបានផ្លាស់ប្តូរគំនិតរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ពី“ ចំណេញ” ទៅ“ រក្សា” ចិត្ត។
ជំនួសឱ្យការស្វែងរកវិធីដើម្បីធ្វើឱ្យកិច្ចព្រមព្រៀងភាគច្រើនទាក់ទងនឹងទំនិញលោក Moore បានពន្យល់ថាឥឡូវនេះមនុស្សមានការការពារច្រើនជាងមុនដោយសារតែភាពមិនច្បាស់លាស់ដែលបង្កើតឡើងដោយជំងឺរាតត្បាត។
កាលពីថ្ងៃច័ន្ទប្រទេសអាល្លឺម៉ង់បានអនុញ្ញាតិអោយអ្នកលក់រាយតូចៗដែលមានទំហំក្រោម ៨០០ ម៉ែត្រក្រឡាបើកដំណើរការឡើងវិញដរាបណាពួកគេគោរពតាមវិធានការណ៍សង្គមនិងអនាម័យ។ យោងតាមទិន្នន័យចុងក្រោយពីសាកលវិទ្យាល័យ Johns Hopkins បានបង្ហាញថាមានករណីឆ្លងវីរុស coronavirus នេះចំនួន ១៥៣.១២៩ ករណីនិងមានមនុស្សស្លាប់ ៥.៥៧៥ នាក់។
អាជីវកម្មធំ ៗ ដូចជាហាងលក់ឡានម៉ូតូនិងហាងលក់សៀវភៅក៏ត្រូវបានអនុញ្ញាតឱ្យបើកឡើងវិញដែរ។ នេះក៏រួមបញ្ចូលទាំង superstore គ្រឿងសង្ហារឹមស៊ុយអ៊ែត Ikea ។
នៅក្នុងរបាយការណ៍រ៉យទ័រលោក Stefan Stukenborg ប្រធានសាខា Ikea នៅជាយក្រុង Cologne បាននិយាយថាការបើកហាងរបស់គាត់ឡើងវិញគឺមានភាពធូរស្បើយណាស់មិនមានខ្សែបន្ទាត់ហើយក៏មិនមានហ្វូងមនុស្សដែរ។
លោក Stefan Genth នាយកប្រតិបត្តិនៃសហព័ន្ធលក់រាយអាឡឺម៉ង់ Handelverband Deutschland បានលើកឡើងថានេះទំនងជាករណីខ្លះនៅពេលដែលអារម្មណ៍អតិថិជនស្ថិតក្នុងកម្រិតទាប។
លោកបាននិយាយថានេះគឺជាផ្នែកមួយនៃភាពមិនប្រាកដប្រជានៅក្នុងទីផ្សារការងារដែលជំរុញឱ្យប្រជាជនកាន់តែសន្សំសំចៃជាមួយនឹងការចំណាយ។
ទោះយ៉ាងណាលោកក៏បានមានប្រសាសន៍ថាគោលការណ៍ណែនាំអំពីការកាត់បន្ថយទំហំនៃការលក់ជាមួយនឹងឧបសគ្គដូចជាមិនត្រូវគ្នាដូចដែលពួកគេបានផ្លាស់ប្តូរពីរដ្ឋមួយទៅរដ្ឋមួយនៅក្នុងប្រទេសអាល្លឺម៉ង់ដែលអតិថិជនមិនមានសុវត្ថិភាព។
ប្រទេសអ៊ីតាលីដែលជាចំណុចកណ្តាលនៃជំងឺរាតត្បាតនៅអឺរ៉ុបក៏បានអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកលក់រាយតូចៗមួយចំនួនរបស់ខ្លួនបើកដំណើរការឡើងវិញនៅសប្តាហ៍នេះប៉ុន្តែម្ចាស់ហាងបានប្រាប់ CNBC ថាពួកគេមិនរំពឹងថាអាជីវកម្មនឹងដូចមុន Covid-19 នោះទេ។
"ភស្តុតាងសង្គម"
ទោះបីជាមានការបន្ធូរបន្ថយការរឹតត្បិតជាផ្លូវការរបស់រដ្ឋាភិបាលមួយចំនួនក៏ដោយក៏លោក Moore បាននិយាយថាប្រជាជនពិតជាកំពុងស្វែងរក“ ភ័ស្តុតាងសង្គម” ដែលថាអ្នកផ្សេងកំពុងវិល ត្រឡប់ទៅហាងនានាវិញមុនពេលធ្វើពួកគេ។
លោកបានពន្យល់ថានេះគឺដោយសារតែមនុស្សពឹងផ្អែកច្រើនទៅ លើសភាវគតិនិងអារម្មណ៍ដើម្បីកំណត់ការសម្រេចចិត្តក្នុងពេលដែលមានភាពមិនច្បាស់លាស់។
Moore បានចង្អុលបង្ហាញថាផ្នែកនៃខួរក្បាលដែលទាក់ទងនឹងលេខហេតុការណ៍និងតួលេខដែលយីហោជាធម្មតាទាក់ទាញនោះគឺ ប្រហែលមួយភាគបួននៃទំហំនៃផ្នែកដែលឆ្លើយតបនឹងអារម្មណ៍។
"យើងមិនមែនជាមនុស្សដែលមិនមានមនសិការនិងមនោ សញ្ចេតនាច្រើនជាងអ្វីដែលយើងផ្តល់ឱ្យខ្លួនយើងនោះទេ"
គាត់បាននិយាយដោយដកស្រង់ការស្រាវជ្រាវពីសាស្រ្តាចារ្យហាវ៉ាដដែលបានរកឃើញថា ៩៥% នៃការសម្រេចចិត្តទិញរបស់យើងកើតឡើងនៅក្នុងគំនិតដែលមិនដឹងខ្លួន។
Cathrine Jansson-Boyd ដែលបង្រៀនអំពីចិត្តវិទ្យារបស់អតិថិជននៅសាកលវិទ្យាល័យ Anglia Ruskin បាននិយាយថាអាកប្បកិរិយារបស់អតិថិជននឹងមិនវិលត្រឡប់មករកភាពធម្មតាវិញទេដរាប ណាមនុស្សមានអារម្មណ៍ថាការគំរាមកំហែងនៃវីរុសបានបាត់ទៅវិញ។
លោកស្រីបាននិយាយថាសារនៃការឃ្លាតឆ្ងាយពីសង្គមដូចជាការកំណត់ការប៉ះនឹងផ្ទៃនិងវត្ថុនានាត្រូវបានបញ្ចូលទៅក្នុងគំនិតរបស់មនុស្សដូច្នេះវានៅតែជះឥទ្ធិពលដល់ឥរិយាបថរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
ផ្សារទំនើបអង់គ្លេស Asda បានទៅដល់ឆ្ងាយដើម្បីប្រាប់អតិថិ ជនឱ្យ“ ជ្រើសរើសយកតែអ្វីដែលអ្នកចង់ទិញ” នៅពេលដែលនៅក្នុងហាងរបស់ខ្លួន។
Jansson-Boyd (រដ្ឋាភិបាល) មិននិយាយថាចេញទៅក្រៅនិងធ្វើដូចធម្មតានោះទេពីព្រោះបញ្ហាបានកន្លងផុតទៅហើយ។ “ ពួកគេជាប្រភេទនៃការនិយាយចេញទៅក្រៅហើយព្យាយាមធ្វើវាឱ្យដូចធម្មតាប៉ុន្តែបញ្ហាមិនទាន់រលត់ទេ” ។
គាត់បាននិយាយថាលទ្ធផលនេះបណ្តាលឱ្យមានការយល់ដឹងដែលជាភាពមិនស៊ីសង្វាក់គ្នារវាងគំនិតអារម្មណ៍និងសកម្មភាពដែលបណ្តាលឱ្យស្ត្រេសនិងមិនស្រួល។

0 Comments