ចំណុច​សំខាន់ :

  • AirFrance-KLM បានរាយការណ៍ពីការខាតបង់សុទ្ធចំនួន ១,៨ លានអឺរ៉ូ (១,៩៥ លានដុល្លារ) សម្រាប់រយៈពេល ៣ ខែដំបូងនៃឆ្នាំនេះកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍គឺធ្លាក់ចុះពីការខាតបង់ចំនួន ៣២៤ លានអឺរ៉ូក្នុងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។
  • ទន្ទឹមគ្នានេះដែរអាយ។ អាយ។ អិលបានរាយការណ៍អំពីការខាតបង់សុទ្ធ ១,៧ លានអឺរ៉ូសម្រាប់ត្រីមាសនេះធ្លាក់ចុះពីប្រាក់ចំណេញ ៧០ លានអឺរ៉ូក្នុងឆ្នាំ ២០១៩ ។

យន្តហោះរបស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អង់គ្លេស British Airway sនៅលើ apron នៅអាកាសយានដ្ឋាន Bournemouth ភាគខាងត្បូងនៃប្រទេសអង់គ្លេសនៅថ្ងៃទី ៦ ខែឧសភាឆ្នាំ ២០២០ ។

ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អ៊ឺរ៉ុបមួយចំនួនបានបោះបង់ចោលការណែនាំហិរញ្ញវត្ថុសម្រាប់ឆ្នាំនេះដោយសារការរីករាលដាលនៃជំងឺឆ្លង coronavirus ដែលបង្កឱ្យមានភាពមិនប្រាកដប្រជារីករាលដាលអំពីពេលណាអាជីវកម្មនឹងវិលមករកភាពធម្មតាវិញ។


IAG ដែលជាក្រុមហ៊ុនមេរបស់អង់គ្លេស Airways Vueling  និង Iberia — AirFrance-KLM បាននិយាយកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ថាមានកម្រិតនៃភាពមិនប្រាកដប្រជាខ្ពស់អំពីរយៈពេលនៃវិបត្តិសុខភាពសកលនិងវិបត្តិសេដ្ឋកិច្ច។ ជាលទ្ធផលក្រុមហ៊ុនទាំងពីរបានដកការព្យាករណ៍ប្រាក់ចំណូលរបស់ខ្លួនសម្រាប់ឆ្នាំនេះ។


AirFrance-KLM បានរាយការណ៍ពីការខាតបង់សុទ្ធចំនួន ១,៨ លានអឺរ៉ូ (១,៩៥ លានដុល្លារ) សម្រាប់រយៈពេល ៣ ខែដំបូងនៃឆ្នាំនេះកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍គឺធ្លាក់ចុះពីការខាតបង់ចំនួន ៣២៤ លាន អឺរ៉ូក្នុងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុន។ ទន្ទឹមគ្នានេះដែរ IAG បានរាយការណ៍អំពីការខាតបង់សុទ្ធ ១,៧ លានអឺរ៉ូសម្រាប់ត្រីមាសនេះធ្លាក់ចុះពីប្រាក់ចំណេញ ៧០ លានអឺរ៉ូក្នុងឆ្នាំ ២០១៩ ។


ក្រុមហ៊ុនទាំងពីរបាននិយាយថាការអនុវត្តនៅត្រីមាសទី ២ របស់ពួកគេនឹងអាក្រក់ជាងត្រីមាសទី ១ ទៅទៀត។


លោក Willie Walsh ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិ IAG បាននិយាយនៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍មួយថា“ យើងកំពុងរៀបចំផែនការដើម្បី ទទួលបាននូវសេវាកម្មត្រឡប់មកវិញនៅខែកក្កដាឆ្នាំ ២០២០ នៅពេលឆាប់បំផុតដោយផ្អែកលើការបន្ធូរបន្ថយការជាប់សោនិងការរឹតត្បិតការធ្វើដំណើរជុំវិញពិភពលោក។

ទោះយ៉ាងណាយើងមិនរំពឹងថាតម្រូវការអ្នកដំណើរនឹងស្ទុះងើបដល់កម្រិតឆ្នាំ ២០១៩ មុនឆ្នាំ ២០២៣ ឆាប់បំផុតនោះទេ 

ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ AirFrance-KLM ក៏បានព្រមានផងដែរថាខ្លួនត្រូវការពេលវេលាជាច្រើនឆ្នាំដើម្បីត្រលប់ទៅតម្រូវការអ្នកដំណើរមុនពេលឆ្លងវីរុស។


សមាគមដឹកជញ្ជូនតាមអាកាសអន្តរជាតិ (IATA) បាននិយាយថាតម្រូវការសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនដឹកអ្នកដំណើរអ៊ឺរ៉ុបបានធ្លាក់ចុះ ៥៤.៣ ភាគរយនៅក្នុងខែមីនាពីមួយឆ្នាំមុន។ ទោះយ៉ាងណាតម្រូវការអ្នកដំណើរអាចនឹងទាបជាងនេះសម្រាប់ខែមេសាដោយសារវិធាននៃការចាក់សោរយ៉ាងតឹងរឹងភាគច្រើនត្រូវបានណែនាំនៅពាក់កណ្តាលខែមីនា។

រដ្ឋាភិបាលអ៊ឺរ៉ុបមួយចំនួនបានចាប់ផ្តើមដកការរឹតត្បិតមួយចំនួននៅក្នុងខែនេះ។ ទោះយ៉ាងណាសហភាពអឺរ៉ុបមានការហាមឃាត់ជាបណ្តោះអាសន្នលើការធ្វើដំណើរពីខាងក្រៅប្លុកដែលមានរយៈពេលរហូតដល់ថ្ងៃទី ១៥ ខែឧសភា។


អ្នកនាំពាក្យនៃគណៈកម្មការអឺរ៉ុបបានប្រាប់ CNBC ថាការរឹតត្បិតការធ្វើដំណើរ "អាចត្រូវបានពង្រីកដោយផ្អែកលើការពិចារណាអំពីរោគរាតត្បាត។ យើងនឹងធ្វើការប្រាស្រ័យទាក់ទងនេះមុនថ្ងៃផុតកំណត់ ១៥ ឧសភា។

គណៈកម្មការអឺរ៉ុបធ្លាប់បានព្រមានថាក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អ៊ឺរ៉ុបអាចនឹងខាតបង់ប្រាក់ចំណូលរហូតដល់ទៅ ៩០% ក្នុងឆ្នាំ ២០២០ បើប្រៀបធៀបទៅនឹងឆ្នាំមុន

ភាគហ៊ុនរបស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ AirFrance-KLM បានធ្លាក់ចុះជិត ៦០ ភាគរយចាប់តាំងពីដើមឆ្នាំនេះខណៈពេលដែល  IAG បានធ្លាក់ចុះជិត ៧០ ភាគរយក្នុងរយៈពេលដូចគ្នា ។

ប្រតិបត្តិករអាកាសយានដ្ឋានក៏បានលើកឡើងពីការព្រួយបារម្ភអំពីអាជីវកម្មរបស់ពួកគេផងដែរ។

ACI អ៊ឺរ៉ុបដែលជាសមាគមនៃព្រលានយន្តហោះអឺរ៉ុបចំនួន ៥០០ បានព្យាករណ៍ពីការខាតបង់ប្រាក់ចំណូលចំនួន ១៤ ពាន់លានអឺរ៉ូនៅឆ្នាំនេះសម្រាប់ប្រតិបត្តិករតែម្នាក់ឯង។ ការប៉ាន់ស្មានមិនរាប់បញ្ចូលអាជីវកម្មរបស់ភាគីទីបីដូចជាហាងកាហ្វេនិងទស្សនាវដ្តីដែលពឹងផ្អែកលើសកម្មភាពនៅអាកាសយានដ្ឋាន។ សមាគមនេះក៏បានសន្មត់ថាការរឹតត្បិតការធ្វើដំណើរនឹងចាប់ផ្តើមត្រូវបានដកចេញនៅចុងខែមេសាដែលមិនបានកើតឡើងដែលបង្ហាញថាការខាតបង់ប្រាក់ចំណូលទំនងជាខ្ពស់ជាងការទស្សទាយ ១៤ ពាន់លានអឺរ៉ូ។

ផលប៉ះពាល់លើវិស័យទេសចរណ៍

បញ្ហាក្នុងវិស័យទេសចរណ៍ក៏នាំឱ្យមានបញ្ហានៅក្នុងឧស្សាហកម្មទេសចរណ៍ផងដែរ។ ក្រោយមកទៀតបង្កើតបាន ១១ ភាគរយនៃផលិតផលក្នុងស្រុកសរុបរបស់សហគមន៍អ៊ឺរ៉ុបទោះយ៉ាងណាអាជីវកម្មទេសចរណ៍មិនដឹងថាពេលណាពួកគេអាចបន្តសកម្មភាពរបស់ពួកគេឡើងវិញបានពេញលេញនិងថាតើភ្ញៀវអន្តរជាតិនឹងត្រូវបានអនុញ្ញាតឱ្យធ្វើដំណើរ។

ថ្លែងប្រាប់ស្ថានីយទូរទស្សន៍ CNBC កាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍លោក Eduardo Santander អគ្គនាយកប្រតិបត្តិនៃគណៈកម្មការទេសចរណ៍អឺរ៉ុបបានមានប្រសាសន៍ថាបណ្តាប្រទេសអ៊ឺរ៉ុបចាំបាច់ត្រូវសម្របសម្រួលយុទ្ធសាស្រ្តរបស់ពួកគេដើម្បីចៀសវាងភាពមិនប្រាកដប្រជាបន្ថែមទៀតនៅទូទាំងឧស្សាហកម្ម។

នៅពេលត្រូវបានសួរថាតើវិស័យទេសចរណ៍អាចនឹងធ្លាក់ចុះនៅ ពេលក្រោយនៃជំងឺរាតត្បាតនេះលោកបាននិយាយថាអាជីវកម្មចាំបាច់ត្រូវប្រើពេលវេលានេះដើម្បីឱ្យកាន់តែមានបរិស្ថាន។

លោកបានមានប្រសាសន៍ថា“ ប្រជាជននឹងចាប់ផ្តើមសួរខ្លួនឯងមុនពេលពួកគេឈប់សម្រាកវិស្សមកាលតើវានឹងមានផលប៉ះពាល់អ្វីខ្លះមិនមែនគ្រាន់តែពីទស្សនៈបរិស្ថានប៉ុណ្ណោះទេប៉ុន្តែពួកគេក៏កំពុងធ្វើអ្វីសម្រាប់សហគមន៍មូលដ្ឋានផងដែរ” ។