ចំណុចសំខាន់ :
CNBC
- នៅក្នុងកំណត់ត្រាស្រាវជ្រាវមួយដែលត្រូវបានចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍ក្រុមអ្នកវិភាគនៅក្រុមហ៊ុន Goldman Sachs បានប៉ាន់ប្រមាណថាតម្រូវការប្រេងពិភពលោកនឹងធ្លាក់ចុះ ៨ ភាគរយនៅឆ្នាំ ២០២០ បានកើនឡើង ៦ ភាគរយនៅឆ្នាំ ២០២១ និង ”ងើបឡើងវិញពេញលេញ” ចំពោះកម្រិតមុនឆ្លងមេរោគនៅឆ្នាំ ២០២២ ។
- វាកើតឡើងបន្ទាប់ពីតម្លៃប្រេងបានស្ទុះងើបឡើងវិញយ៉ាងខ្លាំងក្នុងរយៈពេលបីខែគិតមកដល់ខែមិថុនាដែលបង្ហាញពីលទ្ធផលល្អប្រចាំត្រីមាសរបស់ពួកគេក្នុងរយៈពេល ៣០ ឆ្នាំ។
- ក្នុងរយៈពេលវែងអ្នកវិភាគនៅធនាគារវិនិយោគអាមេរិកបាននិយាយថាឥឡូវនេះពួកគេជឿជាក់ថាតម្រូវការប្រេងនឹងមិនឡើងខ្ពស់បំផុតមុនឆ្នាំ ២០៣០ ។
បុគ្គលិកបូមប្រេងឥន្ធនៈឥណ្ឌាពាក់និងស្រោមដៃជាវិធានការបង្ការប្រឆាំងនឹងការរីករាលដាលនៃមេរោគឆ្លងវីរុស (Covid-19) នៅជិត Jor Bagh នៅថ្ងៃទី ១៨ ខែមីនាឆ្នាំ ២០២០ នៅទីក្រុង New Delhi ប្រទេសឥណ្ឌា
|
អ្នកវិភាគនៅ ក្រុមហ៊ុន Goldman Sachs រំពឹងថាតម្រូវការប្រេងពិភពលោកនឹងវិលត្រឡប់ទៅរកកម្រិតមុនរាតត្បាតនៅត្រឹមឆ្នាំ ២០២២ ដោយលើកឡើងពីការកើនឡើងនៃការធ្វើដំណើរការផ្លាស់ប្តូរការដឹកជញ្ជូនឯកជននិងការចំណាយលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធខ្ពស់។
នៅក្នុងកំណត់ត្រាស្រាវជ្រាវមួយដែលត្រូវបានចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍អ្នកវិភាគនៅឯធនាគារវិនិយោគអាមេរិកបានប៉ាន់ស្មានថាតម្រូវការប្រេងពិភពលោកនឹងធ្លាក់ចុះ ៨ ភាគរយនៅឆ្នាំ ២០២០ កើនឡើង ៦ ភាគរយនៅឆ្នាំ ២០២១ និង ”ងើបឡើងវិញពេញលេញ” ចំពោះកម្រិតមុនឆ្លងមេរោគនៅឆ្នាំ ២០២២ ។
ប្រេងសាំងត្រូវបានគេគិតថានឹងមានការស្ទុះងើបតម្រូវការលឿនបំផុតក្នុងចំណោមផលិតផលប្រេងដែលជាលទ្ធផលនៃសកម្មភាព ដឹកជញ្ជូនកាន់តែធំការផ្លាស់ប្តូរពីការដឹកជញ្ជូនសាធារណៈទៅការ ដឹកជញ្ជូនឯកជននិងការប្រើរថយន្តកាន់តែខ្ពស់ដើម្បីជំនួសការធ្វើដំណើរតាមផ្លូវអាកាសសម្រាប់ទេសចរណ៍ក្នុងស្រុកជាពិសេស នៅសហរដ្ឋអាមេរិកអឺរ៉ុបនិងចិន។
តម្រូវការប្រេងម៉ាស៊ូតត្រូវបានគេព្យាករណ៍ថានឹងងើបឡើងវិញដល់កម្រិតឆ្នាំ ២០១៩ នៅឆ្នាំ ២០២១ ដែលជំរុញដោយការចំណាយដែលដឹកនាំដោយរដ្ឋាភិបាលលើគម្រោងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ។
ទោះយ៉ាងណាក្រុមហ៊ុន Goldman Sachs បានព្រមានថាតម្រូវការប្រេងឥន្ធនៈគឺជា“ អ្នកចាញ់ដ៏ធំបំផុត” ពីវិបត្តិជំងឺ Coronavius ជាមួយនឹងការជឿជាក់របស់អតិថិជនលើការហោះហើរដើម្បីរក្សាកម្រិតទាបក្នុងករណីដែលមិនមានវ៉ាក់សាំងនិងឥរិយាបថអតិថិជនអាចនឹងផ្លាស់ប្តូរក្នុងរយៈពេលវែង។
ដូច្នេះធនាគារអាមេរិកមិនរំពឹងថាតម្រូវការប្រេងឥន្ធនៈយន្តហោះនឹងត្រឡប់ទៅកម្រិតមុន Covid-19 យ៉ាងហោចណាស់មុនឆ្នាំ ២០២៣ ។
តម្រូវការប្រេងកំពូល
ការព្យាករនេះធ្វើឡើងបន្ទាប់ពីតម្លៃប្រេងបាន ងើបឡើងវិញយ៉ាងខ្លាំង ក្នុងរយៈពេល ៣ ខែរហូតដល់ខែមិថុនាដោយទទួលបានលទ្ធផលល្អប្រចាំត្រីមាសក្នុងរយៈពេល ៣០ ឆ្នាំ។
គោលអន្តរជាតិ ប្រភេទ Brent ប្រេងឆៅនាពេលអនាគតត្រូវបានជួញដូរនៅ 42,75 $ ក្នុងមួយបារ៉ែលនៅរសៀលថ្ងៃព្រហស្បតិ៍នៅជុំវិញ 1,7% សម្រាប់សម័យនេះខណៈដែលអាមេរិក West Texas Intermediate បាន នាពេលអនាគតបានឈរនៅ 40,43 $, នៅជុំវិញ 1,5% ខ្ពស់ជាងនេះ។
ប្រេងឆៅប្រភេទ Brent និង WTI នាពេលអនាគតបានហក់ឡើងខ្ពស់ជាង ៨០% និង ៩១% ក្នុងអំឡុងត្រីមាសទី ២ ប៉ុន្តែសន្ទស្សន៍ គោលទាំងពីរនៅតែមាននៅលើទីផ្សារទីផ្សារធ្លាក់ចុះដែលនីមួយៗធ្លាក់ចុះជាងមួយភាគបីចាប់តាំងពីដើមឆ្នាំនេះ។
តម្លៃប្រេងឆៅនាពេលអនាគតបានធ្លាក់ចុះដល់កម្រិតទាបបំផុតកាលពីខែមេសាដោយកិច្ចសន្យា WTI របស់សហរដ្ឋអាមេរិកបានធ្លាក់ចូលទឹកដីអវិជ្ជមានជាលើកដំបូងក្នុងប្រវត្តិសាស្រ្តខណៈដែលការរឹតត្បិតការចាក់សោរវីរុសវីរុសបានឈានដល់កម្រិតកំពូល។
វិធានការបង្ខាំងនេះបាននាំមកនូវការចល័តទូទាំងពិភពលោកប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពដែលបង្កើតឱ្យមានការតំរូវការតំរូវការដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមកនៅក្នុងទីផ្សារថាមពល។
ទីភ្នាក់ងារថាមពលអន្តរជាតិបាន និយាយកាលពីខែមុន ថាខ្លួនរំពឹងថាការធ្លាក់ចុះនៃតំរូវការប្រេងនៅឆ្នាំនេះនឹងមានចំនួនច្រើនបំផុតក្នុងប្រវត្តិសាស្រ្ត។
នៅក្នុងការវាយតម្លៃចុងក្រោយរបស់ខ្លួនស្តីពីទីផ្សារប្រេងទីភ្នាក់ ងារថាមពលដែលមានមូលដ្ឋាននៅទីក្រុងប៉ារីសក៏បាននិយាយដែរ ថាខ្លួនមានហេតុផលជឿជាក់ថាតម្រូវការនឹងឈានដល់“ ស្ថេរភាព” បន្ថែមទៀតក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានខែខាងមុខនេះ។ វាបានបន្តព្យាករណ៍ថាការកើនឡើងប្រេងក្នុងរយៈពេលមួយឆ្នាំដ៏ធំបំផុតនៅក្នុងតម្រូវការប្រេងនៅឆ្នាំក្រោយ។
ក្នុងរយៈពេលវែងអ្នកវិភាគនៅក្រុមហ៊ុន Goldman Sachs បាននិយាយថាឥឡូវនេះពួកគេជឿជាក់ថាតម្រូវការប្រេងនឹងមិនឡើងដល់កម្រិតមុនឆ្នាំ ២០៣០ ទេ។
យោងតាមគំរូនៃការចម្រាញ់ប្រេងស្វ័យប្រវត្តិ (ROAD) របស់ធនា គារអ្នកវិភាគនៅក្រុមហ៊ុន Goldman Sachs បាននិយាយថាការព្យាករណ៍តម្រូវការប្រេងឡើងខ្ពស់របស់ខ្លួនត្រូវបានជំរុញដោយកំណើនសេដ្ឋកិច្ចមូលដ្ឋានរឹងមាំប្រជាសាស្ត្រទីផ្សារកំពុងរីកចម្រើននិងតម្លៃប្រេងទាប។
យើងជឿជាក់ថាប្រទេសដែលមិនមែនជាអង្គការ OECD និងវិស័យគីមីឥន្ធនៈជាពិសេសនឹងក្លាយជាកត្តាជំរុញដ៏សំខាន់នៃកំណើនតម្រូវការប្រេងនៅទសវត្សរ៍ក្រោយ។

0 Comments